Ga naar de inhoud

22q11 awareness day 2023


22 november 2023 komt eraan en dit jaar zal onze awareness campagne bestaan uit
drie initiatieven waarbij we jullie hulp nodig hebben!

Toon jouw rood!
Ten eerste willen wij graag zoveel mogelijk private en publieke gebouwen oproepen om rood op te lichten op 22/11. En daar kunnen jullie bij helpen door jullie eigen gemeente of zelfs werkgever aan te spreken of ze hieraan mee kunnen of willen doen. Je kan hiervoor een standaardbrief en de flyer die we in samenwerking met de 22q11 Europe maakten downloaden.

Ten tweede willen we iedereen, familieleden, collega’s, kennissen, de buren, de school van je kinderen… oproepen om op 22/11 rood te dragen: een rood accent, een rode t-shirt of zelfs een hele rode outfit. Dat mag gedeeld worden op je socials met #22q11awareness, #22q11day, #merciommijtezien. Of je mag de foto’s ook doorsturen naar info@22q11.be zodat wij ze kunnen delen.

Vanaf dit jaar verkopen we ook zelf een rode T-shirt voor €15, die je kan dragen op 22/11 om ons extra in de verf te zetten. (bestellingen en extra informatie: info@22q11.be)

Merci om mij te zien!

Vorig jaar lanceerden we de campagne “Merci om mij te zien” en dat blijft ook onze slagzin. We focusten vorig jaar op het bedanken van iedereen die 22q11 ziet, van familieleden tot hulpverleners. En zo hebben we “onze” Prof. Swillen uitgebreid in de kaartjes gezet met de “merci om mij te zien”kaartjes.

Dit jaar willen we echter meer inzetten op “waarom zie jij mij nog niet?”-luik van onze die campagne. Dus bestel een pakketje kaartjes (6 kaartjes voor €5 via info@22q11.be). En stuur ze naar iedereen van wie jij denkt dat ze zeker meer moeten weten over 22q11. We denken dan aan politici (lokaal, federaal), hulpverleners maar ook BV’s of influencers of zelfs je collega’s of buren. Trek aan de bel en bedank hen om 22q11 vanaf nu wel te zien. En vraag hen meteen om iets rood aan te trekken op 22/11 en dat te delen.

Sociale mediecampagne

We zouden het fijn vinden als jullie ook zouden willen meewerken aan onze “merci om dit te zien”-campagne. We zouden graag in de aanloopweek(weken) naar 22/11 graag deze campagne op socials laten lopen.

Twee dezelfde beelden zoals hiernaast getoond, de eerste met “wat mensen meestal zien” en het tweede beeld met “merci om dit te zien”. We willen zo bekomen dat mensen niet alleen de beperking zien, maar ook gewoon de persoon zelf, want niemand is zijn of haar beperking.

De foto’s hoeven absoluut geen herkenbare beelden te zijn!

De (lege) blauwe balkjes zijn te downloaden via de website. Dit zijn .pgn’s die je in de fotobibliotheek van je smartphone kan opslaan en als sticker kan gebruiken op bijv. Instagram-stories. (In je bibliotheek op “kopiëren” tikken, foto invoeren in stories van Instagram, een tekstvak openen en dan op “plakken” duwen, de witte tekstjes kan je dan zelf intypen).

Delen met: #22q11awareness, #22q11day, #merciommijtezien
(of ook weer in een mailtje aan info@22q11.be)

Dankjewel om 22q11 op verschillende manier mee in de “rode” kijker te helpen zetten op 22/11!

Op naar meer awareness in België en ver daarbuiten!

Deel dit bericht op sociale media!